Przekarmianie dziecka jest szkodliwe, odchudzanie również

Rodzice mają ogromny wpływ na to jak rozwinie się ich dziecko. Jego przyszłość zależy od tego jak będziemy zachowywać się w kluczowych momentach jego życia. Dzięki odpowiednim decyzjom możemy zadbać o jego układ odpornościowy i rozwój. Nie możemy także zapominać o odpowiedniej diecie. Nie każdy produkt będzie dobrym wyborem dla małego. Co powinniśmy więc robić, żeby uniknąć błędów?

Karmienie piersią jest bardzo ważne

Poleca się karmić dziecko piersią przez pierwszy rok życia dziecka. Niemowlaki karmione piersią przez długi okres wykazują się dużo lepszym zdrowiem i odpornością w dorosłym życiu niż te, które były karmione w ten sposób przez krótki czas. W organizmie takich dzieci nie ma dużego stężenia cholesterolu, a także wykazują mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę w przyszłości. Dzieci długo karmione piersią rzadziej cierpią także na nadwagę. Pokarmy dodatkowe warto wprowadzać dopiero w drugim półroczu życia dziecka.

Jeśli dziecko nie może być karmione piersią, warto zadbać o to by podawać mu tylko mleko modyfikowane. Spożywanie zwykłego pełnotłustego mleka przez dzieci podnosi im znacząco poziom cholesterolu we krwi. Z tego powodu dużo lepszym wyborem będzie podawanie dzieciom mleka modyfikowanego, w którym stosunek tłuszczów nasyconych do nienasyconych jest odpowiedni dla małego organizmu. Mleko modyfikowane posiada także niesamowicie ważny kwas LC-PUFA, który jest niezbędny dla rozwoju małego organizmu. Normalnie występuje oni w mleku matki, ale gdy nie może ona karmić to jedynym sposobem na dostarczanie tego kwasu jest właśnie mleko modyfikowane.

Przekarmianie dziecka jest szkodliwe, odchudzanie również

Dziecko nie potrzebuje aż tak wiele pokarmu. O ile podczas ssania piersi dziecko samo decyduje ile chce zjeść, tak podawanie mleka modyfikowanego sprzyja przekarmianiu. Nie należy przekonywać niemowlaka do tego by wypił więcej niż powinien, a także nie wolno karmić go w czasie snu. Mleko powinno być przygotowywane zgodnie z przepisem i nie wolno podawać go więcej niż jest polecane. Nie należy również przesadzać z kaszkami, które są bogate w węglowodany.

Jeśli dziecko będzie jadło za dużo, może okazać się że zbytnio przybierze na masie. Nie wolno jednak odchudzać go na własną rękę. Przed podjęciem jakichkolwiek prób należy skonsultować się z lekarzem, który oceni aktualny stan dziecka, jego masę ciała i wzrost i w razie potrzeb ustali mu dietę, która będzie obejmowała wszystkie niezbędne składniki, bez których dziecko mogłoby się źle rozwijać.

Ruch jest ważny, towarzystwo innych dzieci także

Dzieci nie powinny wykonywać niektórych ćwiczeń uprawianych przez dorosłych. Jakiekolwiek ćwiczenia siłowe uprawiane przez małe dzieci mogą prowadzić do złego ich rozwoju. Najlepszym sportem dla małych dzieci jest aktywność fizyczna w grupach. Kontakt z innymi dziećmi i możliwość współpracy z nimi jest bardzo dobra dla rozwijających się dzieci. Granie w piłkę nożną, odbijanie piłki rekami, a także wiele innych dyscyplin sportowych będzie znakomicie rozwijało organizm małego człowieka, a także pokaże mu korzyści wynikające ze współpracy z innymi. Warto także pomyśleć o pokazaniu dziecku skakanki, a także o nauczeniu go ćwiczeń wspierających naukę utrzymywania równowagi jak np. chodzenie po namalowanej kredą linii czy wstawanie i siadanie bez używania rąk.

Sól i cukier z umiarem

Sól jest niezbędna do prawidłowej przemiany materii, ale spożywana w zbyt dużych ilościach mocno obciąża organizm malucha. Wystarczająca ilość soli znajduje się naturalnie w warzywach i mięsie i nie ma potrzeby dodatkowo dosalać pokarmu. Z tego powodu warto także powoli wprowadzać do diety malca produkty o dużej zawartości soli, gdyż wprowadzone zbyt szybko mogą uszkodzić delikatny dziecięcy organizm.

Podobna rzecz ma się z cukrem. Choć niemowlęta preferują słodki smak, to nie należy dosładzać podawanych mu pokarmów. Jeśli malec nie chce jeść, gdyż podawany mu pokarm jest zbyt kwaśny, można dosłodzić go za pomocą przecieru ze słodkich owoców. Podobna rzecz z napojami. Nie należy podawać dzieciom dużych ilości soków. Do picia dużo bardziej nadają się niesłodzone herbaty lub woda.

GC.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.